انجیر خشک

خرید پودر انجیر کال+طرز تهیه پودر انجیر کال و پودر انجیر کنجد

پودر-انجیر-کال

زمانی که انجیر به کمال خود نرسیده و به اندازه کافی رشد نکرده باشد، به اصطلاح کال می ماند. این میوه به دلیل بند سستی که دارد، به راحتی از درخت جدا شده و زیر آن می افتد. از میوه های نارس برای تولید پودر انجیر کال استفاده میشود.

انجیر رسیده خواص زیادی دارد و انجیر کال نیز فواید خاص خود را دارا میباشد. انجیرهای کال برای مصارف خوراکی استفاده نمی شوند، آنها را جمع آوری کرده و برای تولید پودر یا آرد استفاده می کنند. از انجیرهای نارس جهت درمان بسیاری از بیماریها به عنوان مکمل غذایی یا دارویی استفاده میکنند.

خوردن مقداری از پودر انجیر کال در طول روز، میتواند برای بیماریهای ریوی و قلبی مناسب باشد. برای درمان کم خونی مناسب بوده و سرشار از آنتی اکسیدان میباشد. انجیر خشک را در هر فصل میتوان تهیه کرده و مورد استفاده قرار داد. هرگز نباید از خواص این میوه ارزشمند غافل بوده و به صورت خشک یا پودر در غذاها و شیرینی جات استفاده کرد.خرید--پودر-انجیر-کال

خشک کردن انجیر کال

انجیر کال به انجیرهای سبز رنگ بدون آب گفته میشود که به صورت ریز یا درشت به زیر درخت می افتند. انجیر برای رشد کردن به خاک مناسب، هوای گرمسیری و آب کم نیاز دارد. با آسیاب کردن انجیرهای نارس میتوان پودر انجیر کال را تولید نموده و در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار داد. برای مثال کبابی ها از جمله مشهورترین بخش هایی هستند که از این محصول یا فرآورده استفاده می کنند.

با مصرف یک قاشق از پودر انجیر در گوشت یا ملات کباب، میتوان کباب را ترد کرده و آن را خوشمزه تر تناول کرد. فرآورده های انجیر در فروشگاه های مختلف عرضه خشکبار موجود است. حین خرید باید به تازگی و کهنگی پودر توجه نمود. پودر تازه از انجیر تازه حاصل میشود که در طعم و مزه غذا و شیرینی جات تاثیر به سزایی دارد.پودر-انجیر-کال-5

تولید پودر انجیر کال

اگر دوست دارید نسبت به تازگی و کیفیت پودر انجیر تان مطمئن باشید، بهتر است خود انجیر تهیه کرده و سپس اقدام به پودر کردن آن نمایید. انجیر کال را میتوان با قیمت مناسب و ارزان تهیه نموده و با چرخ کردن آن به پودر انجیر کال با قیمت مناسب تر از بازار دست یافت.

انجیرهای سبز آبدار با بافت نرم به صورت تازه به مصرف میرسند و علاوه بر این خشک هم میشوند. در صورتی که درون انجیر ترش شده و از نظر طعم و مزه دچار مشکل شود، آنرا به سرکه تبدیل می کنند. انجیرهای سالم را که بی آب هستند و نمیتوان به هیچ طریقی مصرف نمود آسیاب می کنند. همان طور که گفته شد، از این محصول برای قنادی ها، مصارف خانگی، جوشانده و دمنوش و ترد کردن کباب استفاده میشود.

امتیاز با موفقیت ثبت شد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

60 + = 63